Statusredegørelser
Igangværende projekter skal udarbejde en statusredegørelse hvert år så længe projektet er i gang.
Indrapportering er i følgende periode 1/1-31/12, og fristen for indrapportering er tre måneder efter rapporteringsperiodens sidste dag. Såfremt en statusperiodes aktiviteter omfatter mindre end 3 måneder kan statusredegørelse undlades på betingelse af at aktiviteterne i stedet medtages i den kommende periodes statusrapport.
Ved første statusredegørelse for et projekt skal ansøger være opmærksom på, hvornår accepten er trådt i kraft, da dette vil være rapporteringsperiodens første dag, perioden slutter stadig d. 31/12.
I forbindelse med statusredegørelserne skal tilskudsmodtager fremsende et regnskab.
Regnskabet skal opstilles i overensstemmelse med det godkendte budget, således at det opdaterede restbudget også fremgår.
Såfremt projektet er opdelt i delprojekter, skal regnskabet opdeles tilsvarende.
Regnskabet skal omfatte en redegørelse for de gennemførte aktiviteter sammenlignet med de budgetterede aktiviteter.
Slutrapporteringer
Senest tre måneder efter projektets afslutning skal slutrapporten være Vejdirektoratet i hænde.